Nanoķīmijas “izrāviens” ļaus e-auto bateriju ietilpību palielināt sešas reizes

Bateriju jeb akumulatoru enerģijas ietilpība ir viens no strauji augošās e-auto industrijas “sāpju bērniem”. Tieši no tā ir atkarīgs, cik ātri Eiropas un citu pasaules reģionu šoferi pārsēdīsies no ierastajiem iekšdedzes dzinēju spēkratiem un daudz “zaļāko” un videi draudzīgāko elektrotransportu.


Avots: knaufautomotive.com


Sešas reizes tālāk ar vienu uzlādi

Starpvalstu nanoķīmijas pētnieku komanda Stenfordas universitātes, ASV, speciālistu vadībā ir izstrādājuši sārmu metālu-hlora akumulatoru, kas, pēc viņu aprēķiniem, nākotnē varētu uzlādēt sešas reizes vairāk elektrības nekā mūsdienās plaši izmantotās litija jonu baterijas. Tas nozīmē, ka ar vienu akumulatora piepildīšanu e-auto varētu nobraukt vismaz sešas reizes lielāku attālumu.

 

Vispirms mobilie telefoni, tikai tad auto

Tiesa, šobrīd pētniekiem vēl ir daudz darāmā, līdz būs iespējams prezentēt pastāvīgam darbam piemērotu metālu-hlora akumulatoru, kas domāts tieši e-auto darbināšanai. Viņi uzsver, ka vispirms jāsāk ar mazākām elektroierīcēm domātu bateriju izstrādi un ieviešanu masveida ražošanā. Starptautiskā speciālistu komanda, kurā darbojas arī Eiropas valstu partneri, ir apņēmības pilna tuvākajos gados izstrādāt mobilajiem telefoniem un plaukstdatoriem piemērotu bateriju, izmēģināt to un tikai pēc tam ķerties pie e-auto bateriju ražošanas.

 

Veikalu plauktos – vēl ne tik drīz

Tā kā pagaidām jauno bateriju izstrāde ir tikai sākuma stadijā, precīzs laiks, kad tās varētu tikt ražotas masveidā un parādīties Eiropas valstu veikalu plauktos, ir grūti paredzams. Visticamāk, pirmās mazās elektroierīces ar metālu-hlora akumulatoriem pārdošanā varētu parādīties ne ātrāk kā pēc pieciem gadiem. Savukārt e-auto akumulatori būs jāpagaida vēl pāris gadus ilgāk – līdz 2030. gadam.
Arī Baltijas valstu autobraucējiem e-auto ar sešas reizes lielāku baterijas ietilpību noteikti būs interesanti, jo šobrīd viens no faktoriem, kas mūsu reģiona autobraucējus attur no e-auto iegādes, ir tieši salīdzinoši nelielā akumulatoru ietilpība ekonomiskās klases e-auto modeļiem.

 


Enerģētikas aktualitātes ir GASO veidota rakstu sērija par enerģētikas aktualitātēm Latvijā, Baltijā un visā Eiropā.

Atpakaļ
v8